tiistai 1. marraskuuta 2016

Vastailua

Tässä on kaikki kysymykset mitä mulle pommitettiin facessa ja täällä, kiitos kaikille monipuolisesta kysymisestä, ilman sitä tämä postaus olisi ollut hyvin yksi toikkoinen!

Mitä Pupelle kuuluu? :)

 
Ainakin se on elossa, vielä.. 
 
Sille kuuluu ihan hyvää, Puppe osaa nauttia elämästä, ollaan jouduttu käymään eläilääkärilläkin kun onnistui rikkomaan kyntensä ja saamaan varpaansa tulehtumaan.. 

Että ainakin vauhtia on piisannut, jos ei muuta! 
Se on myös ollut super reipas kaveri, tykkää nukkua vieressä ja touhuta hirveesti mun kanssa.. Ehkä pitää laittaa postausta siitäkin tulemaan, ettei tähän tuu metri vastausta. 


Miksi päädyit juuri näihin rotuihin mitkä omistat nyt?  

 

Paimensukuisesta suomenlapinkoirasta haaveilin jo kun muutin helsinkiin, silloin otin selvää kasvattajista ja tutustuin Crystalin kasvateihin, ihastuin rotuun.

Kasvattajan kanssa synkkasi niin hyvin, että vaikken koiraa sieltä heti ottanutkaan, vaan melkein vuoden päästä, niin aktiivisesti oltiin yhteyksissä! 

Belgianpaimenkoira Tervueren on vähän mutkikaampi keissi, en ikinä ajatellut haluavani belgia, moneen kertaan suorastaan parjasin siitä kuinka se ei tule IKINÄ olemaan mun rotu, enkä semmoista puikula nokkaa ota.

Sitten yksi asia johti toiseen ja pian olikin Belgiperkele matkalla kotiin.
En usko että tein virheen ottamalla rodun jota suorastaan melkeimpa vihasin, ennemmin näen tämän uutena mahdollisuutena, nähdä tässä rodussa se miltä silmäni olin sulkenut.


Onko koirillasi tiimiväriä? 

 

Kerolle kaikki ostetaan pinkkinä, on pinkki puolkurkkari, heijastinliivit ja kaiken kukkuraksi veromerkki samaan sävyyn. 

Pupen väristä en oo niin varma.. sille sopii turkoosi kuin punainenkin saa nähdä sitten tulevaisuudess.
 

Miten valitset koirille ostettavat "erikoistehosteet" eli valjaat, pannat, hihnat, lelut jne. 


Sopivuuden ja käytännöllisyyden mukaan, toki niitä turhiakin ostoksia mahtuu mukaan, mutta lähinnä ostan niitä mitä tarvitaan, tai uskon tarvitsevani tulevaisuudessa. 

Onko koirillasi tavoitteita? 


Ei oikeastaan, ne on ostettu lähinnä seuraa pitämään. 
Tykkään niiden kanssa tehdä ja touhuta, mutten ole oikeastaan mitään tavoitteita niille asettanut. 
Me vain eletään päivä kerrallaan. 

 

Mikä on suosikkikoiraharrastuksesi?


Agility, mutta myös Rallytoko on hauskaa puuhastelua, myös mätsäröinti on noussut arvoasteikolla korkeamalle kuin ennen. 

 

Haaverotu, jota et todennäköisesti tule koskaan ottamaan? 


Pitbull, oon haaveillut semmoisesta jo kakarasta asti, harmaa ehdottomasti. 
Itse oon niin koirasosiaalinen, että tuskin tulee koskaan tapahtumaan ja jos niin käy, niin olen muuttanut maalle kauas ihmisistä. 

Samaan kategoriaan menee koirasusi.

 

Ja jonka tulet joskus ottamaan?


 Jotkut varmaan yllättyy, mutta Chihuahua tai göötti!
 

 Oletko harkinnut opettavasi koirasi koirapillille? 


Onhan sitä harkittu ja pilli ostettu, mutta ei ole saanut aikaiseksi opettaa.
 

Mitä koirasi merkitsevät sinulle?


Elämän, ilman niitä ei olisi minua. 

Inhokki rotusi? 


Kaikki liian ryttykuonoiset koirat, joilla ei ole kuonoa nimeksikään ja kroppa on kaikkea muuta kuin sopusuhtainen.


Mikä sinua ärsyttää eniten seuraavissa koiraharrastajista: kukkahattytädit, true harrastajat vai hömppääjät? 


Tähän on pakko sanoa, että true harrastajat, varsinkin ne jotka kattoo pitkään tuomitsevasti kun et joka viikko raahaudu kentille ja tee koirasi kanssa jotain " järkevää."

Olen saanut moneen kertaan noottia muilta koiraihmisiltä kaduilta, kun mulla on tervu jonka kanssa en käy harrastamassa mitään ja tuskin tulevaisuudessakaan eksyn millekkään kentälle. 

Tykkään touhuta itsekseni ja koirien aktivoinnista pidän kyllä huolen, sitä on joidenkin vaikea uskoa ja olen myös kuullut että: " tuo hamstraa koiria ja pian huomaa ettei tee yhdenkään kanssa mitään." 

Mä vaan en nauti siitä että ollaan ryhmän kanssa kentällä tekemässä jotain, oon itse tosi sosiaalinen, mutta tommoiset tilanteet ahdistavat minua aivan liikaa ja olen todennut, että miksi tekisin jotain mistä en nauttisi. 

Kumminkin niitä koiria voi aktivoida monin erinlaisin keinoin. 

Millaiselle koiriin liittyvään semiraaliin haluaisit päästä?


Varmaan jonkinlaiseen koirankoulutus ja käytös tyyppiseen, mutta itse taas en jaksa istua kauaa paikallaan, niin en välttämättä haluaisi maksaa siitä lystistä mitään.

3 kommenttia:

  1. Ihan oli pakko kommentoida, täältäkun löytyy kummatkin haaverodut joita kumpaakaan et tulisi ottamaan :D haha, mutta joo, harmaa eli sininen pitti on aina ns seropi aka american bullymix. Mulla on itsellä nämä kaksi, jotka tulevat aika hyvin toimeen kyllä toisten koirien kanssa,
    kun ovat enemmän näyttelylinjoista. uusimmasta gamebredistä en osaa vielä sanoa, ei siis ole näyttelylinjainen.

    Mutta joo aivan ihana blogi sulle, oon kovasti tykkäillyt pidempään ja facesta muistankin kisben keissin kyllä hyvin :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hueno kuulla! mä varmaan sit joskus koirasusistakin kiinnostun kunhan on tonttia ja talo :)

      pitti vaan on ollut haaveena kauan, mutta ihan en itse koe olevani valmis siihen rotuun :)

      tämmöstä palautetta on aina kiva saada!
      Kisbe on jäänyt monien sydämiin <3

      Poista
    2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista